Editor: Ayşe Koca
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), prim borçları ve idari para cezalarına ilişkin yapılandırma düzenlemesinde yeni bir genelge yayımladı. Buna göre başvuru ve ilk taksit ödeme süresi 31 Ağustos 2026 tarihine kadar uzatıldı.
Yeni düzenleme kapsamında işverenlere ait 4A prim borçları, Bağ-Kur kapsamındaki 4B prim borçları ile idari para cezaları yeniden yapılandırma kapsamına alındı. Uygulama esasları ülke genelindeki tüm SGK teşkilat birimlerine iletildi.
Genelgeye göre, 2026 yılı Haziran ayı dahil olmak üzere bu tarihten önceki aylara ait borçlar ile 31 Ağustos 2026’ya kadar tebliğ edilip kesinleşen idari para cezaları yapılandırma içine dahil edildi.
TAKSİT SÜRESİ 72 AYA ÇIKTI
Yapılandırma kapsamında azami taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Bu değişiklikle birlikte borçların daha uzun vadeye yayılması sağlandı.
TEMİNAT VE FAİZ DÜZENLEMESİ
Teminatsız tecil işlem limiti 10 milyon lira olarak güncellendi. Borcun bu tutarı aşması halinde yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat istenecek. Ayrıca tecil faiz oranı yüzde 39’dan yüzde 29’a düşürüldü.
SON BAŞVURU VE ÖDEME TARİHİ
Yapılandırmadan yararlanmak isteyenlerin ilk taksiti en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar ödemesi gerekiyor. Bu tarihe kadar yapılan işlemlerde daha düşük faiz oranı uygulanacak. İlk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak. Araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin kaldırılmasının da önü açılacak.
Yorumlar 0