HaberTanik
DOLAR --
EURO --
GRAM ALTIN --
ÇEYREK --

Haber Ara

0%

Tapuda Güvenli Ödeme Sistemi 1 Temmuz’da Zorunlu Oluyor

Gayrimenkul alım-satımında güvenli ödeme sistemi 1 Temmuz 2026’da zorunlu oluyor. Satış bedeli güvenli hesapta tutulacak, tapu sonrası satıcıya aktarılacak olacak

YAYINLANMA 3 DK OKUMA SÜRESİ

Editör: Ayşe Koca

Gayrimenkul alım-satım işlemlerinde uzun süredir planlanan “Güvenli Ödeme Sistemi” 1 Temmuz 2026 itibarıyla zorunlu hale geliyor. Ticaret Bakanlığı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen uygulama, hem alıcı hem de satıcı açısından daha güvenli bir satış süreci oluşturmayı hedefliyor.

Yeni sistemle birlikte taşınmaz satışlarında para transferi klasik yöntemlerle doğrudan yapılmayacak. Alıcının satış bedeli, işlem tamamlanana kadar banka veya yetkili ödeme kuruluşu tarafından oluşturulan güvenli hesapta bloke edilecek.

Satış bedeli güvenli hesapta tutulacak

Uygulamanın en önemli adımı, satış bedelinin güvenli bir hesapta bekletilmesi olacak. Böylece taraflar arasında yaşanabilecek dolandırıcılık, ödeme yapılmaması veya tapu devrinde sorun yaşanması gibi risklerin önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Alıcı, ödeme tutarını satıcının hesabına göndermek yerine sistem tarafından oluşturulan güvenli hesaba aktaracak.

Tapu devri sonrası otomatik ödeme

Tapu müdürlüğünde gerçekleştirilen tescil işlemi tamamlandıktan sonra, sistem otomatik olarak devreye girecek. Bloke edilen satış bedeli kısa süre içerisinde satıcının banka hesabına aktarılacak.

Eğer tapu devri herhangi bir nedenle gerçekleşmezse, güvenli hesapta tutulan para otomatik olarak alıcının hesabına iade edilecek.

Sistem nasıl işleyecek?

Yeni uygulama kapsamında alıcı ve satıcı, anlaşmalı bankalar veya yetkili ödeme kuruluşları aracılığıyla sisteme dahil olacak. Taraflar, satış işlemini Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden başlatacak.

Satış bedeli sisteme yatırıldıktan sonra tapu işlemleri tamamlanacak ve ödeme otomatik olarak serbest bırakılacak.

Küçük bir hizmet bedeli alınacak

Sistem kullanımında cüzi bir işlem ücreti alınacağı belirtilirken, detayların uygulamanın başladığı gün netleşeceği ifade edildi.

Erteleme sonrası yürürlüğe giriyor

Düzenlemenin ilk olarak 1 Mayıs 2026’da başlaması planlanmıştı. Ancak teknik altyapı çalışmalarının tamamlanabilmesi için tarih 1 Temmuz 2026 olarak güncellendi.

Yeni sistemle birlikte gayrimenkul işlemlerinde hem güvenliğin hem de şeffaflığın artırılması hedefleniyor.

Bu habere ne hissettiniz?

  • ❤️SEVDİM0
  • 👏ALKIŞ0
  • 😱İNANILMAZ0
  • 💡ÖĞRENDİM0
  • 😢ÜZGÜN0
  • 😡KIZGIN0
0 kişi tepki verdi

Yorumlar 0

Yorumlar yükleniyor...